Prawo autorskie
Doradzamy przy przenoszeniu i nabywaniu praw autorskich do utworów.
Wspieramy agencje reklamowe w zabezpieczeniu praw autorskich od twórców, m.in. aktorów, programistów, influencerów.
Rejestrujemy znaki towarowe i wzory przemysłowe w trybie krajowym, unijnym i międzynarodowym.
Zajmujemy się sprawami dotyczącymi obrony przed naruszeniem własności intelektualnej czy przenoszenia własności intelektualnej i udzielania licencji.
Reprezentujemy klientów w sprawach zakresu własności intelektualnej, nieuczciwej konkurencji, dóbr osobistych na rynku krajowym i zagranicznym.
Bierzemy udział w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych.
Doświadczenie
Świadczyliśmy kompleksowe wsparcie w realizacji kampanii marketingowej, która m.in. oparta była na organizacji konkursu z nagrodami. Opracowaliśmy regulamin konkursu organizowanego w mediach społecznościowych. Przygotowaliśmy jasne i zgodne z prawem zasady uczestnictwa, wyboru zwycięzców oraz ochrony danych osobowych uczestników. Zakres naszego wsparcia obejmował również regulacje praw autorskich do materiałów przygotowywanych w ramach kampanii promocyjnej marki.
Doradzaliśmy Klientowi przy produkcji spotu reklamowego. W szczególności istotnymi zakresami pracy była regulacja praw autorskich od reżysera oraz aktorów zaangażowanych w opracowane materiały. Przygotowaliśmy regulacje zapewniające różne licencje w zależności od tego gdzie publikowane były materiały.
Reprezentowaliśmy Klienta w postępowaniu prowadzonym przed Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji Sądem Polubownym ds. Domen Internetowych. Postępowanie dotyczyło ochrony naruszeń prawa do firmy, czynów nieuczciwej konkurencji czy naruszeń praw do znaków towarowych.
Zwrócił się do nas klient w sprawie uzyskania ochrony pranej na swój logtyp, którym posługiwał się w prowadzonej działalności. Przeprowadziliśmy rejestrację w Urzędzie Patentowym RP oraz w Europejskim Urzędzie EUIPO. Ponadto przygotowaliśmy umowę licencji na korzystanie przez spółki Klienta z tego logotypu. Ponadto zadbaliśmy o prawidłową regulację praw autorskich do logotypu pomiędzy grafikiem, który go opracował a naszym Klientem.